GELATO MILKISSIMO MALAYSIA (DA MEN MALL SUBANG JAYA)

21 Feb 2016

GELATO MILKISSIMO MALAYSIA (DA MEN MALL SUBANG JAYA) | Tiba-tiba lidah ni boleh teringat rasa ais krim Milkissimo yang liz dah cuba semalam (Sabtu). Sedap sangat! 

Milkissimo ialah sebuah nama Syarikat Ais Krim yang berada di Jepun. Kini Milkissimo melebarkan sayap nya ke Malaysia. Specialty ais krim dekat sini semuanya GELATO, sebenarnya Gelato ialah bermaksud ais krim dalam bahasa Italian. Dan bahan % terbanyak asasnya dalam Gelato adalah susu. 

Milkissimo Gelato

Ada 18 perisa dekat Milkissimo yang korang boleh pilih. Dan sebelum pilih korang boleh rasa semuanya. Liz memang paling lama berdiri dekat depan ni untuk rasa kesemuanya. Dan orang terakhir dapat buat keputusan untuk makan yang mana satu. 


Dan akhirnya liz berjaya buat pilihan ikut selera tekak liz. Yang pertama Huscup (Merah). Next ialah Berry Blossom (Pinky) rasanya tak berapa manis dan macam ada rasa ros. Best sangat korang kena rasa. Dan terakhir ialah White Peach. Korang akan peach dengan susu. Dan ada banyak lagi perasa lain yang ada kalau korang nak cuba.


Next menu ialah Signature Wafer. Korang boleh pilih mana-mana sahaja Gelato yang korang nak untuk makan dengan Wafer. Liz suka wafer ni tebal, luarnya garing tapi dalam nya lembut. Bila makan dengan ais krim harghhhh bestnya. Perisa yang liz ambil dari kiri ialah Biscuit & kanan ialah Tiramisu. Bila campur dengan buah dan whipe cream perhhh lagi best. (Sweet Tooth)

Liz boleh habiskan nya semua.  I don't need help. 

Parfait. 

Menu terakhir yang liz cuba dekat sini ialah Parfait Teddy Bear. Terdapat 4 jenis Parfait yang korag boleh pilih dekat sini. Antaranya ialah:

Mocha Lover, Caramel Coffee, Berry Berries & Teddy Bear. 


Lokasi nya korang boleh ke Da Men Shopping Mall Subang Jaya di Lot G - 31 


Bye See You Again. 
http://www.milkissimo.com

1 comment

  1. Waduhh! Iouls dah rasa nak pergi sini.. Nape xajak ittew! T_T

    ReplyDelete

LEAVE COMMENT HERE.