MINUM VITAMIN C SETIAP HARI UNTUK CANTIK?

31 Mar 2016

MINUM VITAMIN C SETIAP HARI UNTUK CANTIK?  | 

Assalamualaikum 
Cabar diri sendiri untuk minum vitamin C setiap hari. Memang tak rajin nak minum air sebenarnya, walaupun sebutannya macam mudah jer kan "minum". Bukan susah! Siapa yang tak suka minum air mesti faham perasaan tersebut, susahnya rasa nak habiskan 3 liter air sehari. Apatah ditambah lagi dengan meminum vitamin C setiap hari. 

Ada vitamin C yang dijual dekat kedai tu sedap, ada yang kadang-kadang rasa dia masam-masam sikit. Ada yang rasa dia terlebih manis, macam-macam ada. Dan yang liz tengah minum sekarang ni product daripada Cosway, ESTER-C 1000mg. Ada 10 tablets dalam botol ni. Dia punya vitamin C ni daripada Pine Lime jadi memang ada rasa masam-masam manis sikit. 

Kalau minum ni part paling suka ialah bila waktu rendam dalam air, proses mencair tu best. Macam gas gitu ~ Dan nak bagitau korang, vitamin C ni rendam dalam air biasa jangan rendam dalam air panas nanti hilang lah vitamin tu. Liz beli awal bulan March tapi baru je luak 5 tablets. Haha ~ 

Jadi nak buat perjanjian dekat blog sini yang liz akan minum hari-hari dan habiskan semua stock vitamin C yang liz ada. 

Khasiat Vitamin C yang liz rasa ialah dia membantu menaikkan mood liz, macam ada agent dalam vitamin C ni yang tolong bagi tenaga pada liz. Selain tu, vitamin C ni elok untuk merawat luka, dan sel kulit. Liz memang fokus pada sel kulit muka ni, memandangkan ada PIH yang merah-merah, bila makan vitamin C ni liz rasa kulit yang ada PIH merah-merah ni cepat reda. 

Wish me luck. #cabaranflawless #beforeweddingday 

You guys juga boleh baca detail mengenai vitamin C di link di bawah. Semoga ianya membantu ilmu pengetahuan korang. 

See you guys in next other post. 
Bye. 




4 comments

  1. hahaha kalau mieza kena ni memang malas melampau. minum ephyra je sekarang, paksa diri ingat minum tiap2 hari sebab dah beli. good luck liz!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you kesayangan ... yeah cayiok2 liz mesti boleh! Good luck for you too habiskan tau epyhra tu

      Delete
  2. Goodluck liz! I pun nak flawless jugakk. But my hormon go up and down. ERGHH..

    ReplyDelete

LEAVE COMMENT HERE.