RUTIN PENJAGAAN KULIT BERJERAWAT DENGAN KO SKIN SPECIALIST PRODUCT

24 May 2015

RUTIN PENJAGAAN KULIT BERJERAWAT DENGAN KO SKIN SPECIALIST PRODUCT | Assalamualaikum beautiful ladies.  As per request daripada readers trough emails dan juga whatapps yang selalu bertanya perihal rutin penjagaan produk kulit harian liz dan cara penjagaannya. Oleh itu liz buat 1 special entry RUTIN PENJAGAAN KULIT BERJERAWAT hari ni untuk korang. #muahciked

Langkah Pertama:


Amboi muka ber-make up bagai kan liz. Liz jarang make up heavy macam ni, selalunya bila liz ada photo-shot untuk modeling baru lah MUA akan make up yang heavy-heavy sikit. Faham-faham je lah kan macam-macam make up melekat dekat muka ni. (Siapa kata orang ada jerawat tak boleh jadi model?) Liz dah buktikan! Korang pun boleh tau. Jangan rendah diri sangat tau.

Bila sampai je rumah liz terus ambil Bio Perform Cleasing Oil (1 CO) untuk remove semua make up yang ada dekat muka. Mudah untuk hilangkan make up yang waterproof juga tau.

Cara penggunaan 
Dermax Bio Perform Cleansing Oil 1CO 120ml RM128

Pastikan tapak tangan korang kering. Kemudian titiskan beberapa titik ke atas tangan dan gosokkan ke seluruh muka dan juga leher.  Bila dah rata ke seluruh muka boleh lah remove dengan air / air suam.

Langkah Kedua:



Ini ialah keadaan muka liz bila dah guna Bio Perform Cleasing Oil.  Lepas bilas dengan air kemudian liz akan guna pula Purifying Cleasing Gel.

Cara penggunaan
KO Dermacare Purifying Cleansing Gel 220ml RM198

Pam kan sedikit cleasing gel ni atas tapak tangan dan cuci seperti biasa anda cuci muka. Bagusnya pencuci muka ni sebab dia sesuai untuk semua jenis kulit. Lagipun ada kandungan extract timun. Yang liz tahu lah kan extract timun ni bagus untuk kulit yang ada jerawat.

Langkah Ketiga:



Happy face!!! Bersih sangat muka bila dah cuci.  Kemudian liz akan keringkan muka dulu dengan tuala bersih. Lepas tu liz akan guna Ko Dermacare Anti-Acne Mist. 

Cara penggunaan:
Ko Dermacare Anti Acne Mist 65ml RM120

Mudah sangat-sangat nak guna ni. Cuma perlu spray je ke seluruh muka. Anti Acne Mist berfungsi sebagai toner muka tetapi bagusnya Anti Acne Mist boleh digunakan sebagai penyegar muka. Contohnya liz selalu keluar dengan muka bermake up dari pagi sampai petang, nak mudah spray je supaya muka nampak kekal segar. :) Best kan? 

Langkah Keempat:



Langkah terakhir liz akan guna Vitality Purifying Essence.


Cara penggunaan:
Ko Dermacare Vitality Purifying Essence II 30ml RM180

Liz selalu akan gongcang sikit botol ni dan letak beberapa titis ke cotton pad ni.  Fungsi essence ni untuk balance kan PH kulit liz. Selain tu juga consultant pernah bagitahu liz essence ni sesuai untuk kawal minyak dekat muka. Jadi liz selalunya akan sapu lebih di area dahi dan juga area T zone. Memang sangat-sangat sesuai kulit berminyak.



Tadaaaaaa. Hasil my skin. Clean giler. Lepas tu dah boleh tidur. Kalau rajin liz akan pakai Sago Mask. Boleh baca pasal Sago Mask di SINI Tapi kalau ada jerawat 1 2 biji liz akan letak acne gel cepat-cepat. Alhamdullilah happy to be happy that my skin recover a looootttS! Tak sabar nak pulihkan parut dekat muka dan juga baiki clog pores. 



Love you face / Love your body / Love your skin
Liyliz Yusof





1 comment

LEAVE COMMENT HERE.