SKIN CARE TIPS DENGAN MUDAH HANYA 4 LANGKAH UTAMA

23 Dec 2020

 

SKIN CARE TIPS DENGAN MUDAH HANYA 4 LANGKAH UTAMA |


    Cara jaga kulit kena betul, barulah dapat skin yang cantik. Empat langkah penjagaan kulit yang perlu korang titik beratkan tau. Stress salah satunya penyebabnya tau, sinaran cahaya matahari, penceraman udara menyebabkan kulit rosak pun boleh jadi dan masa. Ya soal masa iaitu kalau hari ni kalau korang tak buat, esok korang dah rugi 1 hari untuk melambatkan proses penuaan. 

    Punca pertama, STRESS. Stress boleh mencentus radikal bebas yang boleh merosakkan kulit dan menjadikan jerawat lebih teruk. Jadi apa yang perlu korang lakukan? Pilih rangkain antioksidan, paling berkesan melawan radikal bebas. Cari juga produk yang mempunyai asid salicilik asid sebab kandungan ni hebat dalam menyingkirkan jerawat. 


        Contoh produk yang ada asid salicilik di bawah:



        Punca kedua, SINARAN. Sinaran boleh menyebabkan kekeringan kulit dan menyebabkan proses penuaan cepat berlaku, termasuklah kalau skin korang dah mula ada bintik-binti hitam, ada garis halus, ada kedutan dan kulit pun dah mula rasa tidak anjal. Jadi penting ya, pilih produk yang ada perlindungan sinaran UVA dan UVB. Dan liz gunakan sunscreen ni sebab ada 50 spf plus dia juga memberi kelembapan pada skin liz. 

        Contoh produk yang ada spf ialah:



        Punca ketiga, PENCEMARAN. Pencemaran ni boleh menyebabkan kulit kita terdedah dengan radikal bebas plus menyekat liang kulit. Kulit kena sentiasa exfoliate sekurangnya 2 kali seminggu supaya skin kita cukup masa untuk tukar lapisan skin kulit baru.  Jangan lupa untuk pilih scrub yang sangat sesuai untuk kulit ya, sebab skin kita perlukan juga scrub untuk singkirkan sel kulit mati. Kalau tidak, itu yang makeup atau pakai makeup jadi bertompok-tompok dan tak sekata. 



        Puncah keempat, MASA. Semakin hari kita ni semakin hari semakin berusia betul tak, bukannya semakin muda tapi gunakan skin care yang betul boleh buat skin makin muda remaja. Bahan yang penting dalam produk untuk lawan anti-penuaan ialah resveratrol dan retinol. Dua bahan ni menyokong kolagen dan memberikan kesan yang sama pada kulit. Jadi pilih produk yang boleh kekalkan kelembapan kulit dengan lebih lama. 

            Contoh produk yang ada liz boleh suggest ialah: TWR ini selalunya untuk umur yang atas 35 tapi kalau korang umur 35 kedutan tak banyak pun lagi, tak perlu guna produk yang advance sangat. TWR ni lebih disarankan kepada mereka yang kulit saggy, alaa yang korang tengok pipi dah start jatuh, saggy gitu, macam nenek gitu pipi dorang kan dah jatuh.. haaa gitu



            Kalau korang tak sure, boleh contact liz untk consultation. Jangan risau, liz bagi special consultation untuk you all. Jangan segan untuk cantik tau! Berbeza skin, berbeza produk yang diperlukan tau. 

      

                    

Post a Comment

LEAVE COMMENT HERE.